ProBuilder를 제대로 사용하기 위해서는 Progrids와 Polybrush를 함께 사용해야 한다고 한다.
아래 참고영상을 시청하시면 더 쉽게 활용이 가능하다.
https://www.youtube.com/watch?v=YtzIXCKr8Wo
- Progrids
Progrids는 말 그대로 일정한 간격을 유지하면서 오브젝트들을 배치하는데 편의를 제공하는 툴이다. 상당히 유용하다.
위에서 세번째에 위치한 On/Off 토글을 On으로 바꿔주면 조절이 가능해진다.
위와 같은 특정 객체모양을 만드는데 많은 도움이 된다.
- Polybrush
Polybrush는 특정 오브젝트의 mesh나 texture를 커스텀할 수 있도록 편의를 제공하는 툴이다.
#참조
ProBuilder joins Unity offering integrated in-editor Advanced Level Design | Unity Blog
As said in the introduction, starting today these tools are available at no additional cost to all Unity subscription plans (Personal, Plus, Pro and Enterprise). Here’s how to get them: ProBuilder is being integrated in Unity 2018.1 beta and a beta is
blog.unity.com
https://www.youtube.com/watch?v=CBa_opm3_GM
https://docs.unity3d.com/Packages/com.unity.progrids@3.0/manual/index.html
About ProGrids | ProGrids | 3.0.3-preview.6
About ProGrids Grid snapping keeps objects aligned and evenly spaced. This is an important part of just about every level design workflow. When you use ProGrids snapping in Unity, any object you move snaps to the world grid as you move it. The world grid n
docs.unity3d.com
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